თუ ბულგარული წიწაკა გიყვართ, ან არ გიყვართ, აუცილებლად წაიკითხეთ ეს სტატია
თუ ბულგარული წიწაკა გიყვართ, ან არ გიყვართ, აუცილებლად წაიკითხეთ ეს სტატია

 

ბულგარული წიწაკა ჩრდილოეთ ამერიკიდან შემოვიდა ევროპაში და მალე გახდა პოპულარული. საბჭოთა კავშირის ქვეყნებში მისი შემოტანა ძირითადად ბულგარეთიდან ხდებოდა და სახელი “ბულგარული წიწაკაც" ამიტომაა გავრცელებული პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში.

 

მას სხვადასხვა სახით ამზადებენ:  ხარშავენ, აკონსერვებენ და გრილზეც კი წვავენ. 100 გრამი ბოსტნეული მხოლოდ 29 კალორიას შეიცავს, თუმცა ის მხოლოდ მათთვის როდია სასარგებლო, ვინც დიეტაზეა. ეს ბოსტნეული დიდი რაოდენობით შეიცავს ამინომჟავებს, ცხიმოვან მჟავებს, კალიუმს, კალციუმს, მაგნიუმს და რკინას.

 

image

 

აქვე უნდა აღვნიშნოთ, რომ ამ ნივთიერებათა კონცენტრაცია სხვადასხვა სახის ბულგარულ წიწაკაში განსხვავებულია. მაგალითად, წითელი სახეობა ბევრ რეტინოლს შეიცავს, რომელიც მხედველობისთვისაა სასარგებლო, ყვითელში ბევრი კალიუმია, რომელიც გილ-სისხლძარღვთა სისტემის გამართულად ფუნქციონირებისთვისაა საჭირო, მწვანე კი კი დიდი რაოდენობით შეიცავს ფიტოსტერინებს, რომელიც ორგანიზმს ქოლესტერინისგან წმენდს.

 

image

 

ბულგარული წიწაკის რეგულარულად მოხმარებით მიღებული სარგებელი:


1. ასკორბინის მჟავის წყალობით იმუნიტეტი ძლიერდება.

 

2. რეგულირდება არტერიული წნევა.

 

3. სტაბილურდება გულ-სისხლძარღვთა სისტემის მუშაობა.

 

image

 

გააგრძელეთ კითხვა...

მასალის გამოყენების პირობები
15 სექტემბერი, 2020 10:55 a.m.
ნანახია: 137